EN
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ خرداد   آخرین بروزرسانی : ۱۴۰۱ سه شنبه ۳ آبان   

اولین جلسه شورای پیام گزاران سلامت با حضور معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مشاور امور بانوان استانداری و اعضای شورا، چهارشنبه 4 مهرماه برگزار شد.

 

معاون امور اجتماعی علوم پزشکی کرمان گفت: سیاست وزارت بهداشت به سمت اجتماعی شدن سلامت است و معتقد است پیشگیری مهم تر از درمان است.

 

دکتر ابوسعیدی افزود: تا نتوانیم سلامت را اجتماعی کنیم، نمیتوان جامعه سالمی داشته باشیم.

 

ایشان با تاکید بر مشارکت تمامی ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی در امر سلامت گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تشکیل خانه مشارکت مردم در سلامت، کانون های سلامت محله، شورای پیام رسان و شورای پیام گزاران سلامت، سعی در اجتماعی شدن سلامت و حساس کردن مردم نسبت به سلامت خود دارد.

 

وی افزود: اعضای شورای پیام گزاران سلامت بعنوان رابط آموزشی عمل می کنند که محتوای آموزشی از دانشگاه به کارکنان سازمان های خود منتقل می کنند و بدین ترتیب به سمت اجتماعی شدن سلامت گام برمیدارند.

 

در ادامه این جلسه، دکتر دانایی عضو هیئت علمی گروه پزشکی اجتماعی توضیحاتی در خصوص بیماری های مزمن و انواع شایع آن در ایران و جهان سخن گفت.

 

به گفته ایشان سرطان از شایع ترین بیماری های مزمن در کشور است و از مهم ترین عوامل ایجاد آن به مصرف دخانیات، مشروبات الکلی، بی تحرکی، چاقی و تغذیه نامناسب اشاره کرد.

 

دکتر حسینی مشاور امور بانوان استانداری گفت: بانوان باید به سلامت خود اهمیت بیشتری بدهند تا بتوانند به اعضای خانواده خود کمک کنند و در نهایت به جامعه سالم برسیم همه باید در امر مشارکت سلامتی در جامعه بکوشیم و در این خصوص به همکاری همه نیازمندیم.

 

وی با تاکید بر تغذیه سالم افزود: تا حد امکان باید از غذاهای فست فود به سمت غذاهای سنتی برویم.

 

انتخاب حالت کور رنگی
با انتخاب حالت کوررنگی تصاویر این وبسایت متناسب با حالت کوررنگی شما بهینه می شود
آ+
آ
آ-